Move on!

Jaha, då har man flyttat nu då! Det tog ett bra tag att sig hit... Först 2tim tåg, sitta på arlanda 1,5tim, flyga 2,5tim och eftersom jag flög till London så blev det en bilfärd på 2tim också. Bra start!!

Barnen är jättesnälla men busiga med mycket energi. Så jag kommer definitivt inte ha tråkigt med dem!
Det är jättefint här, bor precis brevid en kanal, och det finns jättefina små stigar längs kanalen som är perfekt att gå eller springa på. Så det kommer jag absolut sysslesätta mig med, nu finns det inga ursäkter eftersom jag ändå inte har så mycket annat att göra under dagarna när barnen är i skolan. :)
Jag kan nästan se det här som ett träningsläger! Familjen äter extremt nyttig mat också, så det här blir nog toppen!

Jag håller fortfarande på och lär mig att det är "Tea-time" typ jämt! Det är intressant.. Sen har jag ätit nya saker som Mermite och någon slags kaka som innehöll bär och russin men jag kommer inte ihåg vad den hette. Men gott var det iaf. Sen så äter de inte riktiga måltider som man gör i Sverige. De har frukost, lunch och sen tea-time typ 5ggr. De har ingen riktig middag, typ en macka bara. Så det har nog inte min kropp riktigt ställt in sig på. Men jag vet ju hur man öppnar skåpen så jag ska nog klara mig.

Det har gått två dagar och jag har redan börjat tänka på engelska, vilket är lite irriterande när jag inte kommer på vad allt heter och då inser jag att det går lite lättare om jag tänker på svenska istället.. :S konstigt!

Nu ska jag ta och gå en sväng, får se om jag lyckas ta några kort också!!

Kommentarer
Postat av: Martina

Åh det låter ju kalasbra!!

Och tänka på engelska, det roliga är när man inser alla jättelätta ord som man inte har någon aning om vad de heter alls. hahah;)



Jaaa kort:D Puss

2011-11-18 @ 09:02:16
URL: http://justletgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0